do zawierania umów na odległość, w szczególności do zawierania umów sprzedaży przez telefon
Biomag Medical s.r.o.
Siedziba Průmyslová 1270, Jičín 506 01
ID 06480853,
w handlu. zarejestrowany w rejestrze prowadzonym przez KS w Hradec Králové w sek. C, wkładka 40325
zwany dalej„Sprzedającym”
E-mail: biomag@biomag.cz
www : https://www.biomag.cz, https://www.biomag.cz/en
tel.: 775 247 550
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE, INFORMACJE
- Sprzedawca, między innymi. jako producent i dystrybutor urządzeń do magnetoterapii pulsacyjnej, prowadzi „sklep stacjonarny” w Jičínie, a także pośredniczy w kontaktach telefonicznych. Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem„) Sprzedającego reguluje, zgodnie z przepisami nowego Kodeksu cywilnego (zwanego dalej „KC”), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej„Umową kupna„) zawartej pomiędzy Sprzedającym a inną osobą fizyczną (zwaną dalej„Kupującym„) drogą telefoniczną.
- Niniejsze Warunki obowiązują od dnia 25 maja 2018 r., Sprzedawca może je zmieniać lub poprawiać, przy czym każda taka zmiana lub poprawka obowiązuje od daty opublikowania pełnych Warunków na Stronie internetowej. Prawa i obowiązki wynikające z relacji biznesowych przed wejściem w życie niniejszych Warunków lub jakiejkolwiek ich zmiany lub uzupełnienia podlegają poprzednim Warunkom.
- Regulamin nie ma zastosowania do przypadków, w których kupujący nie jest konsumentem w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. a) i b) ustawy o prawach konsumenta. NOZ.
- Postanowienia odbiegające od niniejszych warunków mogą zostać uzgodnione w umowie kupna-sprzedaży. Wszelkie odmienne postanowienia Umowy Zakupu będą miały pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
- Postanowienia niniejszych warunków stanowią integralną część umowy zakupu.
- Zawierając transakcję przez telefon, kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. odpowiadać poprawnie i zgodnie z prawdą na pytania zadawane przez sprzedawcę przez telefon.
- Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonu, przy zawieraniu Umowy kupna-sprzedaży.
- Koszty ponoszone przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy sprzedaży (rozmowy telefoniczne) ponosi sam kupujący, przy czym koszty te nie odbiegają od podstawowej stawki jego operatora.
- Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy na warunkach, w terminie i zgodnie z procedurą określoną poniżej w niniejszych warunkach.
2. ZAWARCIE UMOWY KUPNA
- Strony zawierają umowę kupna-sprzedaży przez telefon, za pośrednictwem połączenia monitorowanego, na podstawie oferty złożonej przez sprzedającego lub zapytania złożonego przez kupującego. W obu przypadkach osoba działająca w imieniu sprzedającego, w jego imieniu, składa kwalifikowane zapytania i oferty, które składają się na treść umowy.
- Oferta (żądanie) towarów i zawarcie umowy kupna mogą być poprzedzone umownym stosunkiem pożyczki, zawartym na okres 14 dni, chyba że uzgodniono inaczej, zawartym w celu przetestowania towarów.
- Treść monitorowanego połączenia telefonicznego obejmuje komunikację przed zawarciem umowy zgodnie z art. § 1811 ust. 2a ust. 2 lit. a) § 1820 ust. 1 NOZ.
- Sprzedawca jest zobowiązany do przepisania treści tel. na siebie. wezwanie, jako zapis zawarcia umowy i jej treści, który ma być dostarczony kupującemu.
- Stosunek umowny między Sprzedającym a Kupującym zostaje nawiązany poprzez akceptację, tj. poprzez wyraźną zgodę Kupującego na projekt umowy kupna przekazany telefonicznie.
- Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie stwierdzono inaczej, przyjmuje się, że koszty związane z dostawą towarów są wliczone w cenę zakupu.
- W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 14 dni od zawarcia umowy zakupu.
- W przypadku bezgotówkowej płatności ceny zakupu, zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedającego.
- W przypadku bezgotówkowej płatności ceny zakupu, zamówione towary zostaną dostarczone kupującemu po zapłaceniu ceny zakupu, chyba że kupujący jest już w posiadaniu towarów na podstawie wcześniej zawartej umowy pożyczki.
- Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę z tytułu płatności dokonanych na podstawie Umowy Sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem podatku od wartości dodanej. Dokument podatkowy – faktura zostanie wystawiona przez Sprzedającego na rzecz Kupującego po dokonaniu zapłaty ceny towaru i dostarczona Kupującemu wraz z towarem (patrz Artykuł 3. Dostawa towaru).
- Koszty wysyłki i pakowania naliczamy zgodnie z aktualnym cennikiem Poczty Czeskiej w przypadku dostawy towarów za pobraniem za pośrednictwem „Paczki do rąk Poczty Czeskiej”. W przypadku zakupów powyżej 10.000,- CZK przesyłka jest bezpłatna.
3. DOSTAWA TOWARÓW
- Sprzedający dostarczy Kupującemu towar kompletny, nie później niż 10 dni po zawarciu umowy kupna, chyba że uzgodniono inaczej z Kupującym. Kupujący jest zobowiązany do przyjęcia i zapłaty za towar.
- W przypadku, gdy kupujący posiada już towary na podstawie poprzedniej umowy pożyczki, za datę otrzymania towarów przez kupującego uznaje się pierwszy dzień następujący po dniu, w którym upłynął okres pożyczki.
- W przypadku uzgodnienia metody transportu na podstawie specjalnego żądania kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tą metodą transportu.
- Jeśli sprzedawca jest zobowiązany na mocy umowy sprzedaży do dostarczenia towarów do miejsca określonego przez kupującego w umowie, kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy.
- W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w umowie, kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych odpowiednio z powtórnym dostarczeniem towaru. koszty innych metod dostawy.
- Po otrzymaniu towarów od przewoźnika, kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towarów, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.
- Sprzedający dostarczy dokumenty dotyczące towarów, w szczególności dokument podatkowy, potwierdzenie, certyfikaty, kupującemu w tym samym czasie co towary, jeśli cena zakupu jest płatna przy odbiorze towarów, w przeciwnym razie nie później niż w ciągu 10 dni od otrzymania towarów przez konsumenta.
4. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
- Kupujący może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru lub ostatniej części dostawy.
- Nie można odstąpić od umowy dostawy towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem kupującego lub dla jego osoby.
- Kupujący prześle lub doręczy sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni. Kupujący nie musi podawać powodu, dla którego odstępuje od umowy. Aby ułatwić komunikację, zaleca się podanie daty zakupu lub numeru umowy, konta bankowego i wybranej metody zwrotu w odstąpieniu od umowy.
- W celu odstąpienia od umowy kupna kupujący może skorzystać z wzoru formularza dostarczonego przez sprzedającego, który stanowi załącznik do warunków. Kupujący może przesłać odstąpienie od umowy kupna m.in. na adres siedziby sprzedającego: Jičín, Průmyslová 1270, kod pocztowy 506 01, lub na adres poczty elektronicznej sprzedającego: biomag@biomag.cz
- Odstąpienie od Umowy Zakupu anuluje Umowę Zakupu od samego początku.
- Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu kwoty w pełni odpowiadającej cenie zakupu i kosztom zapłaconym za jego dostawę w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy, ale nie wcześniej niż Kupujący zwróci mu towar lub udowodni, że wysłał towar do Sprzedającego, w taki sam sposób, w jaki otrzymał płatność od Kupującego. Jeśli sprzedawca oferuje kilka opcji w ramach określonej metody dostawy, jest on zobowiązany do zrekompensowania kupującemu najtańszej z nich. Kupujący jest zobowiązany do wysłania lub przekazania Sprzedającemu zakupionego towaru najpóźniej w tym samym terminie. Towary powinny zostać zwrócone sprzedawcy kompletne, najlepiej w oryginalnym opakowaniu i nie mogą nosić śladów zużycia ani uszkodzeń.
- Koszt zwrotu towaru ponosi kupujący, więc nie ma możliwości zwrotu towaru za pobraniem.
- Jeśli zwrócone towary są uszkodzone z powodu naruszenia obowiązków kupującego, sprzedający jest uprawniony do żądania od kupującego odszkodowania za zmniejszenie wartości towarów (uszkodzenie) i potrącenia go ze zwróconą ceną zakupu.
- Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy w dowolnym momencie, nawet przed odbiorem towaru. W takim przypadku Sprzedający zwróci Kupującemu Cenę Zakupu bez zbędnej zwłoki, bezgotówkowo na rachunek wskazany przez Kupującego.
- Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna przed przyjęciem dostawy towarów, ale w momencie, gdy towary zostały w sposób widoczny wysłane przez sprzedającego do kupującego, warunki mają zastosowanie tak, jakby odstąpienie nastąpiło po przyjęciu dostawy towarów.
- Jeśli prezent jest przekazywany kupującemu wraz z towarem, umowa prezentu między sprzedającym a kupującym jest zawierana pod warunkiem, że jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, umowa prezentu w odniesieniu do takiego prezentu przestanie obowiązywać, a kupujący będzie zobowiązany do zwrotu prezentu wraz z towarem sprzedającemu.
5. OCHRONA DANYCH
- Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie i przechowywanie podanych danych osobowych przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w celu realizacji przedmiotu umowy. Kupujący ma prawo do uzyskania informacji o tym, jakie dane sprzedawca zapisuje na jego temat i ma prawo do zmiany tych danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania na piśmie. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych.
- Kupujący może powiadomić Sprzedającego o chęci zaprzestania przesyłania informacji handlowych, o ile uprzednio wyraził na to zgodę, na adres elektroniczny uzyskany w związku z wykonywaniem umowy, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą oraz że jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego bez zbędnej zwłoki o każdej zmianie swoich danych osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez czas nieokreślony. Dane osobowe będą przetwarzane w formie elektronicznej lub papierowej.
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Stosunek ustanowiony umową kupna podlega prawu czeskiemu, nawet jeśli kupujący jest osobą zagraniczną.
- Wzajemne spory pomiędzy sprzedającym a kupującym rozstrzygane są przez sądy powszechne.
- Jeśli którekolwiek z postanowień Warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego z postanowień nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Zmiany i uzupełnienia Umowy zakupu lub Regulaminu wymagają formy pisemnej.
- Przy rozpatrywaniu skarg przestrzegana jest Procedura składania skarg Biomag Medical s.r.o.(pobierz).
- Sprzedający zobowiązuje się do pozasądowego rozstrzygania sporów z Kupującym w pierwszej kolejności, chyba że Kupujący odmówi.
- Wzór pouczenia o prawie odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy zakupu stanowią załączniki do regulaminu.
W Jičínie w dniu 25. Maj 2018 r.
Biomag Medical s.r.o.
Przykładowe pouczenie o prawie odstąpienia od umowy – Biomag Medical s.r.o.
1. prawo do odstąpienia od umowy
1.1 Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
1.2 Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia następującego po dniu
dzień, w którym użytkownik lub wyznaczona przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) wejdzie w posiadanie towarów lub w którym użytkownik lub
Osoba trzecia wyznaczona przez użytkownika (inna niż przewoźnik) odbierze ostatnią przesyłkę .
1.3 Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, użytkownik musi poinformować sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. firma:
Biomag Medical s.r.o.
Siedziba Průmyslová 1270 , Jičín 506 01
ID 06480853,
w handlu. zarejestrowany w rejestrze prowadzonym przez KS w Hradec Králové w sek. C, wkładka 40325
E-mail: biomag@biomag.cz
www : https://www.biomag.cz, www.biomag-medical.com
tel.: +420 775 247 550
W formie jednostronnej czynności prawnej (na przykład pismo wysłane za pośrednictwem operatora pocztowego, faksem lub pocztą elektroniczną). Możesz skorzystać z załączonego przykładowego formularza odstąpienia od umowy, ale nie masz takiego obowiązku.
Na naszej stronie internetowej https://www.biomag.cz można również elektronicznie wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub inne jasne oświadczenie. Jeśli skorzystasz z tej opcji, niezwłocznie prześlemy Ci potwierdzenie otrzymania niniejszego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.”
1.4 Aby zachować termin do odstąpienia od niniejszej umowy, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem odpowiedniego terminu.
2. Konsekwencje odstąpienia od umowy
2.1 W przypadku odstąpienia przez użytkownika od niniejszej umowy, zwrócimy mu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania zwróconych towarów lub jeśli użytkownik udowodni, że odesłał towary, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyłączeniem wszelkich dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wybraną przez użytkownika metodą dostawy inną niż najtańsza standardowa metoda dostawy oferowana przez nas). W przypadku zwrotów użyjemy tej samej metody płatności, której użyto do dokonania pierwszej transakcji, chyba że użytkownik wyraźnie zaznaczył inaczej. W każdym razie nie poniesiesz dodatkowych kosztów.
2.2
a) Odbiór towarów
Klient zobowiązany jest zwrócić towar bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od niniejszej umowy lub przekazać go nam na adres Jičín, Průmyslová 1270, kod pocztowy 506 01.
b) Koszty związane ze zwrotem towarów
Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
c) Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwróconych towarów
Użytkownik ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z nimi w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z charakterem i właściwościami towarów, w tym ich funkcjonalnością.”
Przykładowy formularz odstąpienia od umowy – Biomag Medical s.r.o.
(wypełnij ten formularz i odeślij go tylko wtedy, gdy chcesz odstąpić od umowy) – Przykładowy formularz odstąpienia od umowy.
Procedura reklamacyjna Biomag Medical s.r.o.
I. Postanowienia ogólne
- Celem Procedury Reklamacyjnej jest określenie podstawowych zasad i reguł, wymogów, warunków i procedur Sprzedającego i Kupującego, osób fizycznych lub prawnych, w zakresie rozpatrywania reklamacji składanych przez Kupującego. Jeśli określone towary są objęte gwarancją jakości, reklamację można złożyć wyłącznie w okresie gwarancyjnym.
- Procedura reklamacyjna została opracowana zgodnie z postanowieniami ustawy nr 89/2012 Dz.OZ„) oraz ustawy nr 634/1992 Coll. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej „Prawo„) i ma zastosowanie do wyrobów medycznych i innych towarów (zwanych dalej „towary” lub „rzecz”), w odniesieniu do których kupujący rości sobie prawa z tytułu odpowiedzialności za jakość przy odbiorze (art. 2161 k.c.) lub rości sobie prawa z tytułu gwarancji jakości w okresie gwarancyjnym (art. 2113 k.c.) (zwanych dalej „Skargi„).
- Klient jest kupującym-konsumentem w rozumieniu § 2 ust. 1 lit. a) ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów (zwanym dalej „kupującym-konsumentem„) lub kupującym-przedsiębiorcą, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanym dalej„kupującym-przedsiębiorcą„). Kupujący-konsument i Kupujący-przedsiębiorca zwani są dalej łącznie„Kupującym„.
- Przy zawieraniu i wykonywaniu Umowy Sprzedający działa w zakresie swojej działalności gospodarczej. Sprzedawca jest przedsiębiorcą, który bezpośrednio dostarcza produkty lub usługi Kupującemu.
II. Odpowiedzialność Sprzedającego
- Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za to, że towar jest wolny od wad w chwili jego odbioru przez Kupującego (jakość w chwili odbioru – § 2161 Kodeksu cywilnego).
- W szczególności Sprzedający ponosi odpowiedzialność za to, że w chwili przejęcia towaru przez Kupującego:
- spełnia wymagania jakościowe, tj. ma właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia, takie właściwości, jakie Sprzedawca lub producent opisał lub jakich Kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów i na podstawie reklamy Sprzedawcy lub producenta,
- przedmiot nadaje się do celu, dla którego Sprzedawca określił jego przeznaczenie lub dla którego przedmiot tego rodzaju jest zwykle używany,
- jest rzeczą o odpowiedniej ilości,
- sprawa jest zgodna z wymogami przepisów.
- W przypadku towarów objętych gwarancją jakości sprzedawcy, sprzedawca ponosi odpowiedzialność za to, że towary będą nadawać się do ich zwykłego użytku i zachowają swoje zwykłe właściwości w okresie obowiązywania gwarancji.
- Towarom towarzyszy dowód sprzedaży towarów (dokument podatkowy), który służy do złożenia reklamacji.
III. Prawa do odpowiedzialności za wady towarów
A. Odpowiedzialność za jakość przy odbiorze
- Prawo Kupującego z tytułu wadliwego wykonania opiera się na wadzie towaru w chwili przejścia ryzyka szkody na Kupującego, nawet jeśli pojawi się ona później. Uprawnienie Kupującego wynika również z wady powstałej później, którą Sprzedający spowodował poprzez naruszenie swojego zobowiązania.
- Kupujący nie ma żadnych praw z tytułu wadliwego świadczenia, jeżeli wada jest taka, o której powinien był wiedzieć przy zachowaniu zwykłej staranności przy zawieraniu umowy. Z tego powodu Kupujący powinien sprawdzić towary tak szybko, jak to możliwe po ustąpieniu ryzyka uszkodzenia towarów i upewnić się co do ich właściwości i ilości.
- Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, przedmiot uznaje się za wadliwy w momencie jego otrzymania.
- Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do wady towaru w ciągu 24 miesięcy od jego otrzymania.
- W przypadku odbioru osobistego towaru przez Kupującego, momentem przyjęcia Towaru jest moment przejścia ryzyka uszkodzenia towaru ze Sprzedającego na Kupującego. Jeżeli Kupujący nie dokona kontroli towarów przy odbiorze, może on dochodzić roszczeń z tytułu wad wykrytych podczas tej kontroli tylko wtedy, gdy udowodni, że wady te (np. brakujące akcesoria) istniały już w momencie przeniesienia ryzyka uszkodzenia towarów. Późniejsze stwierdzenie niekompletności lub zewnętrznego uszkodzenia towaru nie pozbawia Kupującego prawa do reklamacji towaru. Sprzedawca ma jednak możliwość udowodnienia, że nie ma konfliktu z umową kupna.
- Kupujący-konsument może przesłać reklamowany towar przesyłką kurierską na adres Biomag Medical s.r.o., Průmyslová 1270, 506 1 Jičín lub złożyć wniosek osobiście w siedzibie Sprzedającego (Biomag Medical s.r.o., Průmyslová 1270, 506 1 Jičín – w godzinach od 7.00 do 15.00).
- W przypadku, gdy Kupujący będzie wysyłał Towar do Sprzedającego za pomocą usługi transportowej, Kupujący powinien we własnym interesie zapakować reklamowany Towar w odpowiedni i dostatecznie zabezpieczający materiał opakowaniowy, spełniający wymogi transportu, tak aby nie spowodować uszkodzeń podczas transportu. Oprócz reklamowanego towaru (w tym kompletnych akcesoriów), Kupujący powinien załączyć do przesyłki kopię dowodu sprzedaży, szczegółowy opis reklamowanej wady oraz swoje dane kontaktowe, w tym numer telefonu. numery lub adresy e-mail.
- Kupujący dostarczy oryginał dowodu zakupu towaru lub prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną od innego sprzedawcy (jeżeli sprzedawcą był podmiot gospodarczy inny niż Sprzedawca Biomag Medical s.r.o.).
- Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady towarów nie mają zastosowania w szczególności do przypadków, w których wystąpiła wada lub szkoda:
- uszkodzenia mechaniczne towarów
- w wyniku udowodnionej ingerencji w przedmiot, w wyniku zdarzenia naturalnego lub w przypadku usunięcia lub uszkodzenia plomb, jeśli przedmiot jest zapieczętowany,
- ewidentnie niewłaściwe użycie,
- użytkowania niezgodnego z instrukcją obsługi lub instrukcjami na opakowaniu,
- poprzez użytkowanie niezgodne z ogólnie przyjętymi zasadami użytkowania,
- w sposób oczywisty przez użytkowanie w warunkach, które nie odpowiadają pod względem temperatury, zapylenia, wilgotności, oddziaływania chemicznego i mechanicznego środowisku bezpośrednio przewidzianemu przez producenta lub które w sposób oczywisty wynikają z natury rzeczy,
- Odpowiedzialność Sprzedającego za wady towarów nie obejmuje zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem.
- Prezenty przekazane nieodpłatnie Kupującemu przez Sprzedawcę w ramach umowy kupna odpłatnego Towaru nie mogą być przedmiotem rękojmi ani odpowiedzialności za wady wykraczającej poza zakres określony przepisami prawa. W przypadku odstąpienia od umowy kupna Kupujący jest zobowiązany do zwrotu prezentu Sprzedającemu w jego pierwotnym stanie, z uwzględnieniem stopnia normalnego zużycia.
B. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji jakości
- Gwarancja jakości jest dobrowolną deklaracją sprzedawcy dotyczącą jakości sprzedawanych towarów.
- Gwarantując jakość, sprzedawca zobowiązuje się, że przedmiot będzie nadawał się do zwykłego użytku i zachowa swoje zwykłe właściwości przez okres obowiązywania gwarancji. Gwarancja jakości jest szczególnym systemem odpowiedzialności sprzedawcy, niezależnym od odpowiedzialności prawnej. Prawa kupującego wynikające z gwarancji są niezależne od jego praw ustawowych.
- Udzielenie gwarancji jakości uprawnia kupującego, niezależnie od winy sprzedawcy, do świadczenia, którego dług i zakres reguluje treść udzielonej gwarancji. Oświadczenie gwarancyjne dostarczone przez sprzedawcę ma decydujące znaczenie dla treści gwarancji.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu Reklamowego dotyczące odpowiedzialności za jakość przy odbiorze (reklamacje) oraz rozpatrywania reklamacji stosuje się odpowiednio (mutatis mutandis) do wykonywania uprawnień z tytułu gwarancji jakości.
- Kupujący-konsument jest uprawniony do skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu wad, które wystąpiły w towarach objętych gwarancją jakości sprzedawcy w okresie gwarancyjnym.
- Okres gwarancji rozpoczyna się od momentu przekazania towaru kupującemu. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym towary były naprawiane. W przypadku wymiany towarów w ramach naprawy gwarancyjnej, pierwotny okres gwarancji jest kontynuowany.
IV. Prawa kupującego z tytułu wadliwego wykonania
- W przypadku, gdy towar nie jest jakości zgodnie z § 2161 ustawy nr 89/2012 Dz.U. w momencie odbioru i przez okres 24 miesięcy od daty odbioru towaru, kupującemu przysługują prawa przewidziane w § 2169 ustawy nr 89/20123 Dz.U., tj:
- Jeśli rzecz nie ma cech określonych w § 2161, kupujący może również żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady, ale jeśli wada dotyczy tylko części rzeczy, kupujący może żądać jedynie wymiany części;
- jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeśli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeśli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady.
- Kupujący ma prawo żądać dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części nawet w przypadku wady usuwalnej, jeżeli rzecz nie może być prawidłowo używana ze względu na ponowne wystąpienie wady po naprawie lub ze względu na większą liczbę wad. W takim przypadku kupujący ma również prawo do odstąpienia od umowy.
- Jeżeli kupujący nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do żądania dostarczenia nowej rzeczy bez wad, wymiany części rzeczy lub jej naprawy, kupujący może żądać stosownego upustu. Kupujący jest również uprawniony do rozsądnej zniżki, jeśli sprzedawca nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić części rzeczy lub naprawić rzeczy, a także jeśli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeśli usunięcie wady spowodowałoby znaczne trudności dla konsumenta.
V. Rozpatrywanie skarg
- Kupujący-Konsument zobowiązany jest do załatwienia reklamacji, w tym usunięcia wady, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Kupujący-Konsument uzgodnią dłuższy termin. Termin rozpatrzenia roszczenia rozpoczyna się następnego dnia po zgłoszeniu roszczenia. Po upływie tego terminu Kupującemu-Konsumentowi przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy. Termin 30 dni nie jest wiążący dla Kupującego-przedsiębiorcy.
- Kupujący-konsument może uzyskać informacje na temat procedury reklamacyjnej pod adresem placówki, w której złożono reklamację lub dzwoniąc na linię obsługi klienta 493 538 730.
- Kupujący zobowiązany jest udzielić Sprzedającemu wszelkiej pomocy w celu weryfikacji istnienia reklamowanej wady i jej usunięcia. Kupujący jest zobowiązany do przekazania towarów czystych zgodnie z przepisami dotyczącymi higieny i ogólnymi zasadami higieny, w tym wszystkich części i akcesoriów.
- Kupujący jest zobowiązany do poddania towaru procedurze reklamacyjnej w całości. Oprócz reklamowanego towaru (w tym kompletnych akcesoriów), Kupujący powinien załączyć do przesyłki kopię dowodu sprzedaży, szczegółowy opis reklamowanej wady oraz swoje dane kontaktowe, w tym numer telefonu. numery lub adresy e-mail. W przypadku, gdy Kupujący nie dostarczy Towaru kompletnego, a jego kompletność jest niezbędna do ustalenia istnienia reklamowanej wady i/lub jej usunięcia, bieg terminu do zaspokojenia roszczenia rozpoczyna się dopiero z chwilą dostarczenia brakujących części.
- Składając reklamację, Kupujący otrzymuje pisemne potwierdzenie – raport reklamacyjny, który służy jako dokument przy składaniu reklamacji. Kupujący zobowiązany jest do podania wszystkich wymaganych informacji przy sporządzaniu protokołu reklamacyjnego, których kompletność i prawidłowość potwierdza poprzez złożenie podpisu na protokole reklamacyjnym. Protokół reklamacyjny zawiera informacje o tym, kiedy reklamacja została złożona, jaka jest jej treść, jaki sposób rozpatrzenia reklamacji jest wymagany przez Kupującego-Konsumenta. Jeśli Kupujący-Konsument wysłał produkt do procedury reklamacyjnej za pośrednictwem firmy kurierskiej, otrzyma raport reklamacyjny pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.
VI. Odbiór towarów z naprawy gwarancyjnej
- Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca informuje o tym Kupującego SMS-em, e-mailem lub telefonicznie. Jeśli towary zostały wysłane za pośrednictwem firmy spedycyjnej, zostaną one wysłane na adres Kupującego po przetworzeniu.
- Sprzedający wyda lub prześle Kupującemu pisemne potwierdzenie określające datę i sposób rozstrzygnięcia reklamacji, potwierdzenie naprawy i czasu trwania reklamacji lub przyczyny odrzucenia reklamacji.
- W przypadku nieodebrania reklamowanego towaru w terminie 2 miesięcy od upływu terminu, w którym reklamacja została zaspokojona, Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu opłaty za przechowywanie towaru w wysokości 50 CZK za każdy dzień opóźnienia w odbiorze towaru.
- Przy wydawaniu towaru po zaspokojeniu reklamacji, Kupujący zobowiązany jest przedstawić dokument otrzymany przy odbiorze towaru do reklamacji lub. muszą udowodnić swoją tożsamość.
Niniejsza Procedura Reklamacji wchodzi w życie z dniem 01. 04. 2016. Zmiany w Procedurze składania skarg mogą ulec zmianie.
W Jičínie w dniu 10. 04. 2016
Petr Hrnčíř, Biomag Medical s.r.o.